Sommar sommar och sol, havet och vinden med dofft av... ?

Ja, jag vet att ja är JÄÄÄÄÄÄÄVLIGT dålig på att uppdatera, men de är så här, de händer absolut inget i mitt liv så därför har ja inget att skriva, iaf så ringde "Leffe" (från holmön heter egentligen Lennart) idag, han undrade om ja ville jobba lite hos han i sommar, så självkart sa ja att de ska väl gå bra, lovade han förra året att vi skulle hjälpa till om han hade öppet i år. FAN nu fick man ju massa sommar minnen i huveudet

Bästa minnerna är lätt skolavslutningen och lögdeå 
jag och matilda kommer hem  ja va kan klockanha varit, halv 12 kanske, Rebecca ligger och sover i sitt lilla skrymsle, öpnar kylen tar fram varsin öl och slängen en på Rebeccas säng och säger upp och hoppa nu ska vi börja SUUUUPAAAAAA!!!! hon hinner knappt vakna innan hon börjar dricka, sen hade vi lite mysigt med middag, kvällen sluta väl inte så skit kul hamna på nån jävla fest på ålidhem =/ men tills dess va de KUNG! 


jag och Rebecca

våra super drinkar med blåbär!!

Sen har vi då Lögdeå, AndrePe ringer mig och frågar om vi vill följa med och åka gummibåt i lögdeå älven ja hör bara älven och tror att va ska vara inärheten av stan, hehe, så ja lurar med mig Rebecca och Tess, sen får vi så klart reda på att han hade sagt lögdeå, och att vi ska sova där för de fanns en stuga* så vi far hem och hämtar lite varmare kläder, Matilda ringer och blir arg för att vi ska dra så hon får också följa med, vi köpte öl, tror att en platta ska räcka på 4 pers haha, iaf, vi kommer fram och börjar blåsa upp gummibåtarna, vi todde inte att vi skulle sitta i dom där jävla plast båtarna i 4 timmar,

De roliga med allt va att de började regna, vi palla inte att åka mer båt och ölen tog slut, så jag Rebecca och Sebbe bestämmer oss för att börja gå tillbaka , vi hade inga skor och de va  inte så mysit att springa bland en massa kottar i skogen, och varje gång vi kom runt ett hörn blev vi överlyckliga att vi va framme men icket!, anyhow vi kommer till en strand och ser två nerbäddade flickor i sanden, de visade sig att de va Tess och Matilda dom frös och sanden va varm ( iaf ett tag ) så vi fortsatte att gå, sen satte vi oss i båten en stund men de va bar jobbigt och till slut så kom vi fram.
 vi trodde att klockan va typ 12-01 nånting men de visade sig att klockan va 20.00 typ, 
för att inte göra den här långa historien längre så tänker ja inte berätta allt knas som hände på slutet, de är bara för dom som va inblandade,

*stugan som dom hade kallat de va i själva verket ett vindskydd, de fans förviso en brasa men hur lätt va den att tända med blöt ved ?  

men just ja, kom ju på att vi gick ju i typ en mil också för inte fan tänkte vi stanna i de där vinskyddet och bli uppätna av mygg och frysa ihjäl ( okej kanske överdriver lite ) och så ringde vi varenda taxibolag som vi kunde komma på men ingen va speciellt sugen på att åka till lögdeå ( för er som inte vet ligger de ca 6 mil från umeå ), men min syster till övertalningsförmåga lyckades iaf få en taxi att hämta oss och vi fick åka till Ersboda för 800 spänn ( Tummen upp för de )
 så vi kom iaf hem till slut        


nu ropar duschen på mig,
XOXO

Kommentarer
Postat av: sophie

Hej :D



Jag deltar i en tävling hos http://hnaolsn.blogg.se/ och skulle bli super glad om du ville rösta på mig, nummer 7 :D:D

2009-06-24 @ 19:08:57
URL: http://sophielerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0