Den pinsamma sanningen

Bra skrivet mia! Ja man börjar ju undra vad som är fel om en 7 månaders bebis sover till halv 12. Ett barn på 7 månader ska sova ca 14 närmare 15 timmar på ett dygn. Men de är klart somnar barnet vid 23.30 är de inte konstigt att han sover länge, har sagt de förr och säger det igen. BARN BEHÖVER RUTINER! Fasta sov och mat tider samt massa socialt umgänge. Hanna påstår att hon är en bra mamma de är hon säkert, så länge de är på hennes villkor. Du började tjaffsa om otrohet när de värsta som kan hända är att någon blir sårad. Vad tror du konsekvenserna blir om man missköter ett barn?! Och nej jag har inte barn men jag har flera små syskon och många av mina vänner har barn, plus min syster! Så även fast du har tryckt ut en unge har du så mkt mindre erfarenhet om barn. Om någon alls.. De är du som har fött lucas men du är definitivt ingen mamma. Mat och kläder är något ett barn behöver för att överleva men för att ett barn ska må bra och växa upp och bli en bra människa krävs de så mkt mer. Men ja vet inte du kanske siktar på att han ska bli som dig. Så fortsätt som du gör nu isf. Just nu handlar de bara om hans sovrutiner och umgänge om du inte ens kan ta de ansvaret nu hur tror du att du kommer klara biten som kommer sen. Tro inte att de kommer bli lättare direkt. Hannas blogg finns i några inlägg längre ner för er intresserade.. Hela dagen igår satt hon och skrev inlägg efter inlägg om mig med saker hon hittade på och bara för att ha någon att bitcha med. Tro inte att du är den enda som kan bitcha, men nästa gång se till att du har lite kött på bena så de inte blir lika pinsamt som den här gången.

Kommentarer
Postat av: MIA

jag håller helt med dig.. ett barn behöver så mycket mer. 4 olika märken på vällingen? VA är man en bättre mamma NEJ tvärt omett barn ska hålla sig till ett märke. Det ett barn behöver är mer mycket mer! Kärlek för det första sen har vi trygghet. utan trygghet och kärlek hur tror ni då ett barn mår? nu säger ju inte jag att hanna inte ger sitt barn de men kläder och BURKmat då värkar det som hon menar att hennes barn mår bra?

vistja blöjor med (libro 5or) var ju tvungen och markera 5or med.



Varför håller alla på att hacka och snacka en massa skit om esmeralda? avundsjuka på en söt tjej? läser man hennes blogg så är ju de en helt normal tjej. och alla blir så arga för han har varit med en kille som har ett förhållande. det är ju inte henne ni ska vara arga på utan killen som var i förhållandet.



sluta bete er. är alla ni som klagar så bra sj då? nej nej långt ifrån de.. jag vet en hel del om alla er. kanske ni inte vill de kommer fram här?? ;)

2009-07-21 @ 16:48:27
Postat av: Matilda

Tell me more..

2009-07-21 @ 17:32:02
Postat av: Fia

Javisst Mia, tell us.

Och systrarna .. varför sitter ni och gnäller om att Hanna snackar skit om er fastän hon inte känner er, när ni gör exakt samma sak själv ?

För vad vet egentligen ni om hur Hanna är som mamma ?

Pga det som skrivs i bloggen ? Isf, wake up och prova på den riktiga världen .. för guess what? Bloggarna brukar bara visa en del av sanningen ;)

2009-07-21 @ 18:09:12
Postat av: Matilda till fia

Men hur många gånger blev du tappad som barn då? Hon började med och säga jävligt sjuka saker och tror att man bara ska tacka och ta emot. Och nej de som skrivs i bloggar är inte alltid sant men varför hitta på att man lägger ungen halv 12 på natten och tar sovmorgon lika länge. Ne du fia de måste vara svårt att leva i eran värld där man tror att man får göra som man vill.

2009-07-21 @ 19:24:58
Postat av: Matilda

Och btw var de inte du som hoppade in i en okänd blogg och börja säga saker? Hur mkt dubbelmoral kan man ha egentligen. Men iofs så kanske ni tror att dubbelmoral och moral är samma sak. Guess what?? De är inte samma sak :)

2009-07-21 @ 19:41:16
Postat av: Fia

Nu har ju jag aldrig gnällt om att ni snackar skit om folk.

Det var ju mer en fråga, men den verkar ha träffat en öm punkt ? ;)

Förövrigt så är det rätt nice att leva i min värld, där man får göra som man vill.

Det kallas att vara vuxen, gumman.

Tänk den dagen du kommer dit ;)

2009-07-21 @ 20:32:34
Postat av: mia

jag vet en jävla massa saker om hanna... och dy fia lilla du vet ju inte så mycket om henne du??? ni umgås ju inte eller? ni är ju bara blogg vänner.. så du vet ju inte hur hon är som mamma



varför försvarar hon sig så mycket på sin blogg om inget vi skriver är sant? PANG PANG PANG så 2 timmar senare är hennes blogg tjock igen med en massa inlägg från henne så alltså så tar hon åt sig? varför anars redovisa hur en dag ser ut i hennes liv? varför om man är född 82 lägga ut på sin blogg vad man gör om dagarna?



tar åt sig som fan gör hon.



så du fia lilla lägg ner dina jävla komentarer för du vet ju inte vad du snackar om;)

2009-07-21 @ 20:42:23
Postat av: Matilda

Haha fia om du tror du är vuxen får ja hoppas att du är lite efterbliven för så korkad som dig kan man inte vara utan att de är något medicinsk fel på en. Och nej inga ömma punkter här inte men du verkar ju fatta nada man måste ju förklara om och om igen för att du ska fatta något lilla gumman

2009-07-21 @ 20:57:16
Postat av: mia

nu vågar hon inte godkänna flera komentarer

så feeeegggggggg liten sak

2009-07-21 @ 21:01:46
Postat av: anonym

Läs hannas blogg (lucasmamma), på schemat hon skrev, ska inte ungen få mat på 8 timmar mellan 13.40-22.00?

Hon kommer nog inte posta min kommentar.

Och du Fia med knuff, din vuxenvärld består nog mest av trasiga leksaker och en asfalterad sandlåda.

2009-07-21 @ 21:04:27
Postat av: Matilda

Haha klockrent den anonyma! Nej hanna vågar inte publicera några kommentarer för där träffar man ömma punkter hela tiden. Ni gör min ö lite mer underhållande keep it up!

2009-07-21 @ 21:08:05
Postat av: anonym

HAHA, läs hannas blogg.

Ungen hoppar upp och ner.

Inte konstigt att han leker själv :P

2009-07-21 @ 22:26:01
Postat av: mia

till anonym hahahahah fan vad bra

2009-07-21 @ 22:39:50
Postat av: Lucas Pappa

NU ska vi klargöra ett och annat, Jag vill träffa lucas men hanna förhindrar mig genom att kräva att hon ska vara med.



Jag har velat träffa lucas sedan jag flyttade ifrån hanna.



Hon vägrar med allt, jag har försökt att få henne att låta mig ha lucas om en socialtjänst kvinna är med men hon vägrar.



Vi har gemensamvårdnad och ändå vägrar hon låta mig träffa lucas.

Dvs hon begår brott mot familjebalken.



Hon har varit så jävlig på mig och min nya så vi har anmält henne och detta har resulterat i att åklagaren har valt att driva det vidare till tingsrätten.



Jag har även stämt henne i ett civilt mål i tingsrätten angånde umgänge med lucas.

Jag har anlitat advokater osv, inte fan skulle jag göra det om det nu är som hanna säger att jag skiter i lucas.



Familjerätten har sånna grova misstankar angånde hannas roll som mamma att dom valde att göra en anmälan till socialtjänstens mottagningsgrupp och sedan så ansåg dom också att det var allvarligt så nu ligger det i händerna hos socialtjänstens barngrupp som ska utföra en utredning om hennes roll samt kapacitet som mamma.



SÅ NU FICK NI VETA SANNINGEN SLUTA SNACKA SKIT OM MIG NU NI SOM GÖR DET!

2009-07-21 @ 22:43:54
Postat av: Matilda

Om de nu är lucas pappa tack för klargjorde ett och annat! Men i hennes blogginfo står de att du stack och man tror ganska lätt på de man läser sen säger hon själv att du stuckigt och inte vill ha någon kontakt med lucas. Men hoppas de blir som de ska så lucas kan få en ljusare framtid. Dvs mindre tid med hanna.

2009-07-21 @ 22:49:40
Postat av: Hilal

håller med dig. men vem är hon hanna ? hennes bloggadress? :P

2009-07-21 @ 22:54:58
URL: http://hhilals.blogg.se/
Postat av: Matilda

Lucasmamma.se... Haha mia du är störd ;)

2009-07-21 @ 22:59:55
Postat av: Robin

Matilda, tack tack. Klart han får bo hos mig.



Jag stack inte, jag lämnade hanna, men detta innebär inte att jag lämnade lucas eller hur?



Jag träffade en annan som är underbar, och hon har självbarn.

2009-07-21 @ 23:01:51
Postat av: lucas pappa

Robin = Lucas pappa

2009-07-21 @ 23:02:16
Postat av: Matilda

Är mia din tjej? Hade jag varit med hanna hade jag lämnat henne också

2009-07-21 @ 23:08:55
Postat av: Maja.

Din header är så sjukt snygg, ser mystisk ut

2009-07-21 @ 23:34:30
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

åå va snygg blogg du hade :O:D



Allt bra med dig?

2009-07-21 @ 23:38:31
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag personligen skulle inte heller lämna ifrån mig mitt barn till en okänd man. Stackars barn.

2009-07-22 @ 01:04:57
Postat av: till lucasmamma.se

du måste vara den dummaste jävla tjejen jag någon har stött på. Varför ens kalla sig "lucas mamma" när du beter dig som en jävla idiot, tror du att ditt barn kommer att vara stolt över vad dens mamma har åstadkommit i bloggvärlden när den är vuxen? kalla dig anonym istället så slipper han skämmas. Du beter dig som en jävla idiot och gör det under ditt barns namn, jävla smuts..



alla mina kompisar samt manliga släktingar har alltid bett mig se mig för jävligt noga vilka man tar hem från krogen och sätter på osv, just på grund av att man aldrig vet vilka psykfall det är.. det kan resultera i att man blir pappa eller vad fan som helst. Tack Hanna för att du har fått mig att inse hur jävla illa det kan gå. Jag ska ta det jävligt lugnt i framtiden..

2009-07-22 @ 03:43:59
Postat av: anonym

Till lucaspappa:

Jag anser att när sådana här situationer uppstår, precis som din. Då tar den breda massan direkt tjejens part. Innan man egentligen vet hur det ligger till.

För det är alltid killen som är boven.

Men jag menar, att du lämnade henne, det måste ju bero på något problem som ni haft, och som ni kanske inte kunde lösa. Och som du säger, du är ju fortfarande hans pappa, även om hon inte vill att du ska träffa honom. Jag tycker att du ska stå på dig.

Här har du en som stöttar dig!Keep it up!



Vart fan är jämlikheten när man behöver den?



Hanna: Get your shit together och låt Lucas pappa få träffa sitt barn.

2009-07-22 @ 14:27:11
Postat av: anonym

Är det bara jag som är vaken eller? Har ni andra SOVMORGON eller?

2009-07-22 @ 15:25:56
Postat av: meee

har det nämts här att hanna har förtidspension?? sant är de ialf. undra varför? kanske psyket?

2009-07-22 @ 17:47:09
Postat av: anonym

Lucaspappa:

Är handlingarna offentliga från familjerätten?

Eller tingsrätten?



Meee: Jaså, vet du någon som kan styrka varför?



Det lustiga är att Hanna kallar sig för drama queen (nu vet jag inte om hon tagit brot alla de inläggen), men sedan skriver hon att hon haft en skitdålig dag med massa jobbigt folk som hackat på henne. Men när hon och den där Sandra klankade på esmeralda så gick det bra.

Lite väl mkt sandlådefasoner.

2009-07-22 @ 18:20:45
Postat av: meee

till anonym. håller med sandlådan hör hon hemma. ja alla vet hon har apbergersyndrom. aldrig lyft sitt finger för att jobba. alla vet de för det stog ju de i hennes förra blogg.



och hon ska ta hand om ett barn!

2009-07-22 @ 18:39:22
Postat av: anonym

Meee: Jag och min flickvän ska försöka få tag i hennes personnummer eller ngt så vi kan hämta ut de där papperna, vi måste ju få reda på vad som hänt, eller hur? Men jag måste ha dem,eller diarienummer som det kallas, vad heter hon i efternamn?



Esmeralda: Sorry att vi fövandlat din blogg till en chat.

2009-07-22 @ 19:52:55
Postat av: anonym

Plus att hon skrev att handlingarna var offentliga, som alla andra. Men grejen är den att när det gäller typ familjerätten och så, så kan det vara stängda dörrar vid förhandling, men jag vet inte om handlingarna blir offentliga då? Ska kolla upp det med någon som vet.

2009-07-22 @ 19:54:22
Postat av: ...

kan man skriva ut ett person nummer här? och efternamn? man kan ju ta reda på de... eller jag vet ju

2009-07-22 @ 21:39:28
Postat av: Svenne

Det är olagligt att lägga ut personnummer på internet dom är skyddade enligt personuppgiftslagen, PUL.

2009-07-22 @ 22:13:15
Postat av: anonym

Efternamn är inte olagligt.

Det är inte heller olagligt att lägga ut ett ofullständigt personnummer. Hon postade ju mitt IP på sin blogg. Så om ngn skulle råka trycka in 10 siffror här, ja, vad säger man. Tough luck.

2009-07-22 @ 22:29:25
Postat av: anonym

Ge mig hennes efternamn och hennes 6 första siffror i pers.nr då? Men skriv bara om ni är tvärsäkra.

2009-07-22 @ 22:30:40
Postat av: anonym

Notera att inte de fyra sista är med.

Dem har jag inte, men även om jag hade så...Nu är det bara födelsedagar på några random Hannas i gävle som är födda -82.

Nån som vet om det är någon av dem här?



19820104-XXXX Hanna Maria Frisk Kopec

80255 Gävle

19820303-XXXX Hanna Edlund

80253 Gävle

19820320-XXXX Hanna Elisabeth Valler Torngren

80252 Gävle

19820528-XXXX Hanna Karin Krantz

80251 Gävle

19820610-XXXX Astrid Hanna Linnéa Gunnarsson

2009-07-22 @ 22:40:18
Postat av: ....

sandberg 821204

2009-07-22 @ 23:04:45
Postat av: Lucas pappa

till anonym, kontakta mig på [email protected] .



så tar vi saken där.



/ Lucas pappa

2009-07-22 @ 23:06:11
Postat av: lin

Fan sitter här och läser om allt... men vad är det för fel på den jävla fia tror hn att hon är något? sååååå ful. och liten jävla mun så små läppar finns inte. kommer här och försvarar en större idiot.. dom 2 kan ta varandra i handen.. jävla brudar hahahah är ju så man kan skratta åt dom.. psyke nästa

2009-07-23 @ 00:33:24
Postat av: Matilda

De går inte lite överstyr nu eller? :)

2009-07-23 @ 08:20:29
Postat av: Fia

För en gångs skull håller jag med Matilda.

Och lin, du vet nog definitivt inte vem jag är ... liten mun ? Tror inte det va ;)

Men fortsätt gissa du :)

2009-07-23 @ 15:58:02
Postat av: anonym

på något mystiskt sätt, känns det som att flera inlägg (trots olika namn), kommer ifrån samma person.

Språkstil och bruk kommer igen fast i annan form.



Fia: Du är en rätt hårt och långt gången självbildsnarkoman va? Din högsta önskan och tillika längtan är ju att bli sedd, hellre det än hörd.

För dina förbannat taskiga ordval kan ju inte komma från något annat än en bekräftelsetorsk på krigstigen. Men kämpa på du, lägger du iväg några lax och farsan stöttar med några till, så vips, där är Fia, juniflicka i Slitz, fucking finally.

2009-07-23 @ 18:12:31
Postat av: Fia

Anonym:

Hahaha ... den var rolig du!

Och juniflicka i Slitz ... ? Nej du, jag föredrar vintern ;)

Och om det är brösten du syftar på så är inte det något som behövs förstoras. Vissa föddes med den gåvan, andra inte ;)

2009-07-23 @ 23:33:33
Postat av: anonym

Wtf. Varför blev det stillestånd för?

Lucaspappa, jag har fortfarande inte fått något mail från dig? Det känns ju som en bluff det här.

Jaja, jag lägger väl ner jag med.

Trist.

2009-07-24 @ 21:07:38
Postat av: .....

anonym ....vet ju inte vilken du är ens och vad ska du göra med papperna

2009-07-25 @ 19:55:15
Postat av: Anna

Haha! Det här måste vara årets bästa underhållning. Jag älskar människor som förnedrar sig själva. UNDERBART!

2009-07-26 @ 22:32:16
URL: http://annashii.blogg.se/
Postat av: matilda

Jag älskar dig Anna.

2009-07-27 @ 17:43:32
URL: http://matildafrisegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0