Ja jag heter Esmeralda, ja jag är svensk

Börjar bli lite drygt nu, alla som frågar vad jag heter har alltid följd frågan är du svensk ? ( Ja vet att de inte är skit vanligt att en svensk heter Esmeralda )
kom fram en random gubbe på stan nu som ville ha hjälp att se när bussen gick

Random gubbe: visst går bussen klockan 13.00 nu
Jag: ja den borde göra de. de står iaf de
Random gubbe: har du semester nu eller?
Jag: näe jag kom precis från jobbet 
R G: jaha ja jag ska till jobber nu, jobbar med telemarketing så de blir många att prata med
R G : vart jobbar du då ?
Jag: ja jobbar på plaza
R G: jaha städar hotellet då eller?
Jag: näe ja jobbar i restaurangen som servitris
( han sträcker fram handen )
-Hans-Åke
-Esmeralda
Hans-Åke: men vilket fins namn är du svensk?
Jag: jo jag är helt svensk
 ( orkar inte krångla och säga att ja är halv finne, för hur många sånna finns de som heter Esmeralda lix )

Under hela tiden som Hans-Åke har pratat så har jag haft lina i telefonen så jag sa lite snällt att ja höll på att prata i telefon och då gick han.

Tror jag ska skaffa mig en tröja där de står ja jag heter Esmeralda och ja jag är svensk


                                    så folk kanske fattar nån gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0