emma mias dotter

Ja har börjat läsa Emma mias dotter   och jag blir så jävla arg när jag läser den, för den handlar om Emma och hennes liv i USA hur hon håller på med droger och tycker att de är så jävla bra, hon vägrar ta emot hjälp och tycker att alla som vill hjälpa henne är korkade idioter

Ur boken :

jag har fått nya vänner. några av dom använder droger.
En av dem jag umgås medär jeffs yngsta bror ben, och
han tycker att ja ska prova en drog som heter "crystal meth"
de är ett slags amfetamin, men mycket kraftfullare än
vanligt amfetamin.
Det ser ut som pyttesmå blåvita glasbitar, och man hettar
upp dem i en stor glaspipa och drar in åkgorna, kristallerna
är väldigt sköra och man får inte ta i dem med fingrarna, för
då kan kemikalierna tränga in i huden. man köper den i små
plastpåsar och häller dem direkt i pipan.
När jag tar "crystal meth"  känner jag mig oerhört skärpt
 och självsäker. och jag kan vara vaken hur länge som helst
utan att bli trött. Det är en fantastisk drog, och Ben säger att
de är hans livs stora kärlek
.
Jag håller med honom: man vill ha den kiken hela tiden.
Jag behöver den för att komma bort från alla lögner, allfalskhet
och en mammasom svikit sin egen dotter.
Jag har hittat en skatt och jag tänker inte låta någon ta
den ifrån mig
.

   

Snart kommer suget efter en  ännu starkare kick,
efter  Mr. White, som vi kallar meth. Jag vet ju hu häftig den
kicken är och kan inte motstå frestelsen när britney en kväll
 håller fram glaspipan med de små kristallerna mot mig.
"Kom igen Emma", säger hon. "Skit i vad dina föräldrar
tycker. de fattar ju endå ingenting. Säg hej till Mr. White "


Mr. White är den enda jag behöver.
Gud va jag älskar att vara hög!
 


jag har överlevt en överdos och jag kommer aldrig att
glömma hur rädd jag blev. Men jag tänker inte vända ryggen
åt Mr. White bara för att de blev lite för mkt av de goda.
den här gången



Jag fattar inte hur folk kan tänka så här. Blev så jävla ledsen och arg igår när ja låg och läste,
och började tänka på en viss peron i mitt liv, de är verkligen de här livet dom vill leva.
glömma allt som är jobbigt gå in i en värld de de inte vinns någon smärta ist för att försöka ta tag i problemen.


Högre straff för droger tycker jag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0